Sygdom

Et barn betragtes som sygt, når det ikke kan deltage i den normale dagligdag. Det er vigtigt at syge børn holdes hjemme, da de ellers udsætter de øvrige børn og personalet for smitte.

Når jeres barn er sygt må I meget gerne informere os om at barnet ikke kommer. I kan eventuelt ringe eller skrive på Aula om morgenen – og gerne før kl. 9. Det er desuden vigtigt, at I informerer os om eventuel smitsom sygdom, så vi kan sætte opslag op i institutionen, så andre forældre bliver opmærksomme på symptomer hos deres eget barn.

Hvis jeres barn bliver syg i institutionen, ringer vi barnet hjem. Det kan være med feber, opkast m.v. Vi vil også ringe et barn hjem, hvis vi vurderer, at dets almentilstand er dårlig. Barnet behøver nødvendigvis ikke at have feber, men kan være sløj, trist og pylret i et omfang, så det ikke kan klare dagen i institutionen. Nogle gange kan forældrene opleve, at barnet ikke virker syg, når det er kommet hjem til sig selv. Her er det vores oplevelse, at grunden ofte er, at der i hjemmet er fred og ro, og en mor eller far, der kan give barnet al den omsorg og opmærksomhed, det har brug for. I institutionen er der mere larm, mange børn, samt mange andre hensyn og behov, der også skal dækkes af personalet.